Δραστηριότητες


Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Σχολείο δίνει πολλές ευκαιρίες για εφαρμογή δραστηριοτήτων που συμβάλουν στην υλοποίηση των στόχων του.
 Στην παρούσα  σελίδα θα γίνει προσπάθεια να παρουσιαστούν όπως εφαρμόστηκαν κατά τη σχολική περίοδο 204-15.


«Ρατσισμός και Διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι».

Το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να καθιερώσει την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου ως Πανελλήνια Ημέρα σχολικού αθλητισμού.
Στη φετινή σχολική χρονιά κεντρικός θεματικός άξονας είναι «Ρατσισμός και Διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι». Στο πλαίσιο ενός κοινωνικού σχολείου πιστεύω ότι είναι καλό να δοθεί η καλύτερη δυνατόν διάσταση του θέματος. Για το λόγο αυτό προτείνω στο σύλλογο των εκπαιδευτικών το παρακάτω πλαίσιο δράσης.
Στο χώρο του γυμναστηρίου κεντρικά και για όλο το σχολείο.
·       Παρακολούθηση VIDEO με περιεχόμενο επιτεύγματα ατόμων με διαφορετικότητα.
·       Παρουσίαση ατόμων με διαφορετικότητα και μεταφορά της εμπειρίας τους.
Στη συνέχεια προτείνω να γίνουν οι παρακάτω δραστηριότητες από μαθητές/τριες του σχολείου με τη λογική της προσομοίωσης σε διαφορετικότητα.
Στο χώρο του γυμναστηρίου:
·       Επίδειξη  ποδοσφαίρου τυφλών.
·       Αγώνας Βόλεϊ από καθιστή θέση
·       Αγώνας Μπάσκετ με ένα χέρι ή ένα πόδι.
Στο χώρο του ισόγειου του σχολείου:
·    Αγώνες Πινγκ – Πονγκ  από καθιστή θέση.
·    Ζωγραφική με στόμα και πόδι.
·    Στη βιβλιοθήκη οπτικοακουστικά αφιερώματα.
Στο προαύλιο του γυμναστηρίου
·  Αγώνας δρόμου τυφλών με συνοδό.
·  Άλμα εις μήκος τυφλών με συνοδό και προφορική καθοδήγηση.
·  Ακοντισμός από καθιστή θέση.

Επειδή ο χρόνος που μπορεί να διατεθεί για την προετοιμασία είναι πολλή λίγος και η ιδιαιτερότητα των δράσεων απαιτούν προετοιμασία προτείνω οι 6 πρώτες επιμέρους δράσεις να αναληφθούν από ένα τμήμα της Β΄ και Γ΄ τάξης, και τα 3 αθλήματα του  στίβου από ένα τμήμα της Α΄ τάξης (μετά από συνεννόηση με τα προεδρία των περσινών τμημάτων και ένα εκπρόσωπο της Α΄).  

Βιωματικές Δραστηριότητες 





ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
ΚΑΤΑ ΤΑ  ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ
     Το διάλειμμα στη σχολική ζωή δεν είναι παιδαγωγικά ένας ουδέτερος χρόνος για τους μαθητές. Είναι χρόνος ανάληψης,  εκτόνωσης, κάλυψης αναγκών και  κοινωνικοποίησης στη βάση της προσωπικής επιλογής των παιδιών. Στην ηλικία που βρίσκονται οι μαθητές του γυμνασίου υπάρχει έντονο το στοιχείο της κινητικής δραστηριότητας. Έτσι λοιπών μπορεί να δίνεται η ευκαιρία σε όσους μαθητές το επιθυμούν  να δραστηριοποιούνται μέσα από μια προγραμματισμένη διαδικασία. Για τους λόγους αυτούς γίνεται η συγκεκριμένη πρόταση.
    Ο παρακάτω κανονισμός συντάχθηκε μετά από πρόταση του εκπαιδευτικού Τερζή Αθανάσιου ΠΕ11 και του τμήματος Α3 του σχολείου μας, που υλοποιεί πρόγραμμα βιωματικής δράσης, στο πλαίσιο της Σχολικής Κοινωνικής Ζωής, με θέμα «Πάμε διάλειμμα».
1.    Οι χώροι και τα μέσα που διαθέτει το σχολείο έχουν δικαίωμα να τα χρησιμοποιούν όλοι οι μαθητές εξίσου χωρίς καμία διάκριση.
2.    Το πρόγραμμα χρήσης των χώρων και των μέσων κατά τα διαλείμματα που θα καταρτιστεί θα γίνεται σεβαστό απ’ όλους τους μαθητές και μαθήτριες του σχολείου.
3.    Στο πρόγραμμα θα κατανέμεται ο χώρος και ο χρόνος χρήσης από όλα τα τμήματα ισομερώς
4.    Σε περίπτωση παραβίασης των κανόνων την ευθύνη φέρουν κατά πρώτο λόγο οι άμεσα συμμετέχοντες σ’ αυτό και κατά δεύτερο όλοι οι μαθητές του συγκεκριμένου τμήματος.
5.    Την ευθύνη για την καλή χρήση των χώρων και των υλικών κάθε φορά φέρουν όλοι οι μαθητές του τμήματος, που σύμφωνα με το πρόγραμμα χρησιμοποιεί τους συγκεκριμένους χώρους και μέσα.
6.    Σε περίπτωση που σημειωθεί παράβαση του κανονισμού από μαθητή/τρια, ή μαθητές/τριες θα υπάρχουν  οι παρακάτω  συνέπειες και σε σχέση με τη βαρύτητα της παράβασης:
·         Προφορική επίπληξη σε μαθητή/τρια
·         Προφορική επίπληξη σε όλους τους/τις μαθητές/τριες του  τμήματος.
·         Χρονικός αποκλεισμός μαθητή/τριας από τις δραστηριότητες.
·         Χρονικός αποκλεισμός τμήματος από τις δραστηριότητες.
·         Ότι άλλο προβλέπεται από το σχολείο.
·         Το σχολείο θα τηρεί βιβλίο συνεπειών στις δραστηριότητες.
7.    Το πρόγραμμα χρήσεις θα καταρτιστεί με  συνεργασία του εκπαιδευτικού Τερζή Αθανάσιου και εκπροσώπων όλων των τμημάτων του σχολείου.
8.    Κάθε αλλαγή στον κανονισμό και στο πρόγραμμα θα μπορεί να γίνει μετά από ομόφωνη απόφαση των εκπροσώπων των τμημάτων.
9.    Χώροι και μέσα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά τα διαλείμματα είναι:
1.   Βορινή μπασκέτα γυμναστηρίου.
2.   Νότια μπασκέτα γυμναστηρίου.
3.   Βορινή εστία γηπέδου ποδοσφαίρου.
4.   Νότια εστία γηπέδου ποδοσφαίρου.
5.   Εξωτερικό γήπεδο βόλεϊ .
6.   Πινγκ Πονγκ1 .
7.   Πινγκ Πονγκ2 .
8.   Βιβλιοθήκη .
9.   Επίβλεψη σωστής εφαρμογής.
10. Για την καλύτερη και δικαιότερη κατανομή των τμημάτων στους παραπάνω χώρους και αρμοδιότητες θα γίνονται δραστηριότητες στο 2ο, 3ο, 4ο, 5ο διάλειμμα τα οποία είναι και δεκάλεπτα.
11. Στο 4ο και 5ο διάλειμμα της Παρασκευής δεν θα γίνεται δραστηριότητα, αλλά συνάντηση εκπροσώπων και συζήτηση, στο πώς εφαρμόσθηκε στη διάρκεια της εβδομάδας το πρόγραμμα.
Ø  Έχοντας 9  χώρουςδραστηριότητες
Ø   20 συνολικά διαλείμματα την εβδομάδα
Ø  9 τμήματα
Ø  Αφαιρώντας τα 2 της Παρασκευής, προκύπτουν για  κατανομή
Ø   18 διαλείμματα σε
Ø  9 τμήματα.
12.                Συμπερασματικά το κάθε τμήμα θα κάνει κάθε δραστηριότητα  2 φορές την εβδομάδα, σε μία κυκλική εναλλαγή.
13. Στον κάθε χώρο θα παίζουν μόνο οι μαθητές του τμήματος σύμφωνα με το πρόγραμμα που θα έχει εγκριθεί και ανακοινωθεί.
14. Τα υλικά της κάθε δραστηριότητας τα παραλαμβάνουν μόνοι τους οι μαθητές και το κάθε τμήμα έχει την υποχρέωση να τα ξαναβάλει στη θέση τους αμέσως μετά το χτύπημα του κουδουνιού για την έναρξη του μαθήματος.
15. Κάθε μη φυσιολογική φθορά  υλικών θα πρέπει κατά πρώτο λόγω να αποκαθίσταται από αυτόν/την που την προκάλεσε και κατά δεύτερο από το τμήμα που ανήκει.
16.  Σε καμία περίπτωση δεν θα μπορεί να αποτελεί δικαιολογία αργοπορίας στην προσέλευση του μαθήματος η δραστηριότητα του διαλείμματος.  
17. Σε περίπτωση κακών καιρικών συνθηκών το πρόγραμμα δεν θα λειτουργεί.
18. Προτεινόμενο εβδομαδιαίο πρόγραμμα:

Βιωματικές Δραστηριότητες 

Φύση και Άσκηση Β3


 Άνω Μηλιά Πιέρια









Επίσκεψη στο χιονοδρομικό κέντρο 

3 - 5 πηγάδια" Εκμάθηση Χιονοδρομίας"





ΗΜΕΡΕΣ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ 













     Ημέρα Αθλητικών Δραστηριοτήτων είναι ένας θεσμός που για τους μαθητές, το σχολείο και  το μάθημα της Φυσικής αγωγής έχει τους παρακάτω στόχους:
ΜΑΘΗΤΕΣ
Ø  Να δώσει την ευκαιρία σ’ όλους τους μαθητές / τριες να πάρουν μέρος σε μία ή και περισσότερες αθλητικές δραστηριότητες.
Ø  Μέσα από την ενεργό συμμετοχή να αναπτύξουν τις τεχνικές και φυσικές τους δεξιότητες.
Ø  Να αναδείξουν τις θετικές παραμέτρους της κοινωνικότητας και των συναισθημάτων τους.
ΣΧΟΛΕΙΟ
Ø  Να αναβαθμίσει την εικόνα της κοινωνίας για το σχολείο.
Ø  Να δώσει την ευκαιρία σε όλους τους συντελεστές του εκπαιδευτικού έργου και της σχολικής ζωής να συνεργασθούν σε μία κοινή προσπάθεια.
ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Ø   Να προάγει το ρόλο της Φυσικής Αγωγής ως παιδαγωγικό μέσο και ως εργαλείο προαγωγής της υγείας.

Σύντομη περιγραφή

      Η υλοποίηση των παραπάνω στόχων περνά μέσα από τη συλλογική προσπάθεια της μικρής κοινωνίας του κάθε τμήματος του σχολείου το οποίο αποτελεί ομάδα.
Το κάθε τμήμα προτείνεται να σχηματίσει ομάδες, ή εκπρόσωπός του να πάρει μέρος στα παρακάτω αθλήματα
                                  Στίβος
Ø Δρόμος 60 μ Αγοριών
Ø  Δρόμος 60 μ Κοριτσιών
Ø Άλμα εις μήκος Αγοριών
Ø Άλμα εις μήκος Κοριτσιών
Ø Ακοντισμός Αγοριών
Ø Ακοντισμός Κοριτσιών
Ø Μπάσκετ διπλό (Μικτή ομάδα 3+2)
Ø  Μπάντμιντον μονό Αγοριών
Ø Μπάντμιντον μονό Κοριτσιών
Ø Βόλεϊ (Μικτή ομάδα 3+3)
Ø Πινγκ Πονγκ μονό Αγοριών
Ø Πινγκ  Πονγκ μονό κοριτσιών
Οι αγώνες και η κατάταξη θα γίνει με βάση τις ομάδες ή τους συμμετέχοντες των τμημάτων της κάθε τάξης.
Τα αποτελέσματα θα είναι ξεχωριστά:
1.                                          Στο κάθε άθλημα για την κάθε τάξη.
2.                                          Για τη συνολική βαθμολογία στο επίπεδο της τάξης.
3.                                          Στο σύνολο της βαθμολογίας όλων των τμημάτων.
Η βαθμολόγηση θα είναι:

  •   Ατομικά αγωνίσματα:Θέση 1η 3 βαθ, 2η 2 βαθ, 3η 1 βαθ.
  •  Ομαδικά αγωνίσματα:  Θέση 1η 6 βαθ, 2η 4 βαθ, 3η 2 βαθ.
  • Δρόμος 60 μ.: 1ος 6βαθ, 2ος 5βαθ, ..…, 6ος 1βαθ)
Οργανωτική δομή
   Λόγω του μεγάλου αριθμού αθλημάτων που περιλαμβάνει το πρόγραμμα η διεξαγωγή θα γίνει σε δύο ημέρες. Η πρώτη την Πέμπτη 7 Μαΐου και μετά από συνηγορία  του 15μελούς συμβούλιο των μαθητών κατά τον τελευταίο περίπατο του σχολικού έτους, βάση του  (Αρ.Πρωτ.25198/Γ7/21-02-2014/ΥΠΑΙΘ), αρθ. 1 παρ.6. Η δεύτερη τη Δευτέρα 11 Μαΐου την καθιερωμένη ημέρα που προβλέπεται από το (ΥΠΑΙΘ 20-01-2015 Αρ. Πρωτ.  9283/Δ5) αρθ.3 παρ.3,6
 Η διεξαγωγή αυτής της δραστηριότητας θα περιλαμβάνει τις παρακάτω φάσεις:
  1. Εσωτερικούς αγώνες στο κάθε τμήμα, κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Φ.Α. για την κατάρτιση των συμμετοχών του κάθε τμήματος.
  2. Κατάθεση δήλωσης συμμετοχής του κάθε τμήματος μέχρι την Δευτέρα 4 Μαΐου.
  3. Την Πέμπτη 7 Μαΐου θα διεξαχθούν
·         Το άλμα εις μήκος
·         Το Μπάντμιντον
·         Το Μπάσκετ
  1. Την Δευτέρα 11 Μαΐου θα διεξαχθούν
·            Ο Δρόμος 60 μ.
·            Ο Ακοντισμός
·            Το Βόλεϊ
·            Το πινγκ πονγκ
·            Αγώνας Βόλεϊ μεταξύ ομάδων, μαθητών - γονέων καθηγητών.

Συμμετοχές

   Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλη οι μαθητές και οι μαθήτριες και μέχρι δύο ατομικά και στα δύο  ομαδικά. Εξαίρεση μπορεί να γίνει μόνο σε τμήμα που δεν επαρκεί ο αριθμός αγοριών ή κοριτσιών που διαθέτουν.
Διευθέτηση πιθανής ισοβαθμίας

Σε περίπτωση ισοβαθμίας και σε επίπεδο τάξης και σε επίπεδο σχολείου θα γίνει παιγνίδι νοκ αουτ με συμμετοχή 3 μαθητών από κάθε τμήμα, με σχέση (2+1) μαθητών – μαθητριών.

Τελικά Αποτελέσματα 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου